۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

كلمه رمز راهزنان سايبري: شكست















جنبش راه سبز (جرس): روز 22 بهمن در فضاي اينترنت هم گاز اشك آور زدند و طبق برنامه ريزي قبلي، «راهزنان سايبري» كه از اسم مستعار «ارتش سايبري» استفاده مي كند، بطور گسترده اي از داخل و خارج از كشور (سفارتخانه ها و كنسولگريهاي حكومت) شروع به ارسال لينكهايي كردند كه ناشيانه روي آنها رنگ سبز زده بودند ولي بوي تعفنشان نشان مي داد كه «سبز» واقعي نيستند.

در همه اين لينكها كه محتواي آنها بسيار شبيه به هم بود روي كلمه «شكست» تأكيد زيادي شده بود. البته مقدار زيادي سُس فحش به افراد مختلف و برخي سايتهاي جنبش سبز هم نيز رويش پاشيده بودند. چندين اسم در خارج از كشور و يك اسم هم از رهبران داخل كشور انتخاب كرده بودند و نسبت به آنها فحاشي و عقده گشائي كرده بودند.

اين «راهزنان سايبري» كه در ستاد جنگ رواني سپاه مستقر هستند فكر مي كنند با خواندن چند جزوه روانشناسي و جنگ رواني، فرويد زمانه شده اند و مي توانند براي نسل آگاه و پيشروي ايران نسخه بپيچند. هدفشان اين بود كه واژه «شكست» را موضوع بحث كرده و سبزها را ناخودآگاه به بحث پيرامون آن بكشانند. يعني افراد با پذيرفتن اصل اوليه «شكست» وارد مباحثه در مورد آن شوند كه طبيعتاً پيش شرط شركت در چنين مناظره اي پذيرش «شكست» است.

اين ساده انديشي و حماقت در حالي صورت مي گيرد كه نبوغ جنبش سبز در بكارگيري تكنولوژي مدرن در مبارزاتشان و ابتكارات استثنائي آنها در اين زمينه، مورد تحسين و تعجب جهانيان است. اينها مي خواستند از گستردگي و سرعت اينترنت استفاده كرده و آمپول بي حس كننده «شكست» را در رگهاي جنبش سبز تزريق نمايند. شايد بعضي از ياران جنبش در خارج از كشور نيز مورد اصابت قرار گرفته و دچار سرگيجه و تكرار توهمات كودتاچيان شدند و براي اينكه از قافله عقب نيفتند شروع به معرفي عاملين «شكست» پرداختند، در واقع «شكست» را پذيرفتند.

آنتي ويروس جنبش سبز بسرعت آماده شد و فيلمها و تصاوير حضور دلاورانه سبزها در 22 بهمن با وجود قطعي اينترنت با روشهايي ابتكاري و زحمت بسيار زياد بر روي وب قرار گرفت. دنيا از شدت وحشيگري و گستردگي سركوبها شوكه شد، و افزونتر از آن از شجاعت بي نظير مردم ايران كه عليرغم چنين جو سنگين امنيتي نظامي باز هم به خيابانها آمده بودند حيرت زده شدند.

اصلاً مهم نيست كه كسي از سبزها در 22 بهمن حضور داشته يا خير، 22 بهمن روز جشن حكومت است و «شكست» بزرگ در 22 بهمن براي كودتاچيان بود كه مراسم جشن را زير سايه سرنيزه برگزار كردند. كجاي دنيا جشن را با حضور بيش از دويست هزار نيروي نظامي و امنيتي برگزار مي كنند؟ اين چه سرور و شادماني ملي است كه بايد هزاران نيروي ضدشورش مراقب آن باشند؟ مگر هلهله و پايكوبي هم نياز به لشگر كشي دارد؟

«شكست» بزرگتر، دعوت 300 خبرنگار خارجي و توهين به آنها از طريق باسارت گرفتن آنها بود. خبرنگاران در كشورهاي ديگر دنيا افرادي داراي نفوذ و احترام اجتماعي هستند كه آزادانه همه جا مي روند و هر مقامي را مورد انتقاد قرار مي دهند، چنين افرادي را تحت عنوان پوشش خبري مراسم 22 بهمن به ايران دعوت كرده و پس از وردشان آنها را باسارت گرفته و صبح روز 22 بهمن به آنها گفته اند كه فقط اجازه حضور در ميدان آزادي و مخابره سخنراني ا.ن را دارند. براي چنين كاري آيا نياز است كه اين خبرنگار از آن سر دنيا بلند شود بيايد ايران؟ اين سخن پراكني را كه خود رسانه ميلي براي همه دنيا پخش مي كند! گند اين حركت زشت و توهين آميز حكومت بلافاصله درآمد و خبرنگاران به رسانه هايشان موضوع را اطلاع دادند كه مورد تمسخر جهانيان قرار گرفت. اين خبرنگاران خيلي خوشحال بودند كه مي توانند در چنين شرايطي به ايران بيايند و از حقايق موجود در ايران گزارش تهيه كنند، ولي انتظار اينرا نداشتند كه آنان را چون دلقكهاي سيرك داخل قفس انداخته و براي تماشا به ميدان آزادي بياورند، آنهم نه اينكه آنها مردم را تماشا كنند، بلكه مردم آنها را تماشا كنند.

هدف نهايي حكومت هم از اينهمه قشون كشي و هزينه و زحمت نيز مخابره سخنراني مراسم 22 بهمن بود كه «شكست» بسيار سنگيني نيز در اين زمينه خوردند. همه كشورهاي دنيا بسرعت اين چرندگوئي را بشدت محكوم كرده و آنرا به هذيان گوئي تشبيه كردند. محترمانه ترين تعبير را اتحاديه اروپا* بكار برد كه آنرا «شعارپردازي پرطمطراق» خواند.

قابل درك است كه اين سنگ گداخته «شكست»، دست و برخي نقاط كودتاچيان را سوزانيده و بهمين دليل تلاش نموده اند آنرا بسمت اردوي سبزها پرتاب نمايند، اما غافل از اينكه سبزها دستي براي گرفتن «شكست» ندارند و حكومت ناچار است اين سنگ گداخته «شكست» را بنحوي در خودش جا دهد.

دستان سبزها دستان پاكي هستند كه جز با محبت و اتحاد و پيروزي با چيز ديگري پُر نخواهند شد.

____________________
*مسئول امور خارجه اتحاديه اروپا در بيانيه خود گفت: عزم و اراده اي كه معترضين در خيابانهاي ايران نشان دادند به وضوح قوت تمايل آنها به دموكراسي، حقوق بشر و آزاديهاي بنيادين را به نمايش مي گذارد. اتحاديه اروپا بر حمايت خود از آنها تأكيد مي كند. در سالگرد انقلاب اسلامي كه براي بسياري در ايران بايد سمبل پيشرفت در آزاديها و حقوق بنيادي باشد، اتحاديه اروپا با نگراني بسيار شاهد آن است كه تعداد كثيري از ايرانيان از ابراز نظرات خود منع شده اند.
اتحاديه اروپا همچنين از گزارشهايي مبني بر اينكه رهبران اپوزيسيون مورد خشونت و ارعاب قرار گرفته و احتمالا دستگير شده باشند نگران است.
صحنه هاي سركوب خشونت آميز امروز بخشي از روندي است كه در چند ماه گذشته جريان داشته است. سركوب خشونت آميز كساني كه خواستار حقوق بنيادين براي آزادي بيان و گردهمايي بوده اند براي رژيم به بهاي از دست دادن اعتماد مردم خودش و همچنين اعتماد جامعه بين المللي تمام شده است.
گزينه هايي كه اين رژيم در رابطه با مردم خود و جامعه بين المللي انتخاب مي كند، گزينه هاي اشتباهي هستند. هيچ «شعارپردازي پرطمطراقي» نمي تواند آنرا پنهان كند. اين رژيم دارد مردم خود را ناديده مي گيرد، آنها مستحق چيز بهتري هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر