۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

کارمندان ایرانی باید سوگند بخورند

متن سوگندنامه و منشور اخلاقی پس از تصویب کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک به تایید رئیس جمهور ایران رسید و برای اجرا ابلاغ شده است

کارمندان دولت در ایران از این پس موظف به ادای سوگند و امضای منشور اخلاقی و اداری شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران،از روز سه شنبه ۲۷ بهمن(۱۶ فوریه) با تصویب وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی دولت محمود احمدی نژاد همه افراد در بدو استخدام در سازمان های دولتی در ایران باید سوگند نامه و منشور اخلاقی و اداری را امضا کنند.

کارمندان دولت ایران باید در برابر "قرآن" و "خداوند" سوگند بخورند که "ارزش های دینی، انسانی و اجتماعی و قوانین اداری شان" را رعایت کنند.

در مصوبه دولت ایران آمده که اقلیت های دینی که کتاب دینی شان غیر از قرآن است، می توانند به کتاب دینی خودشان سوگند بخورند.

بر اساس مصوبه دولت ایران مراسم سوگند می تواند به صورت فردی و یا جمعی برگزار شود و اگر رابطه استخدامی فردی به هر شکلی قطع شود برای ورود مجدد به کار دولتی باید مجدد سوگند بخورد و منشور اخلاقی را امضا کند.

علاوه بر سوگندنامه، کارمندان دولت موظف به امضای منشور اخلاقی و اداری هم شده اند.

برابری، حاکمیت قانون در مناسبات اداری، شهروندمداری و مردم مداری، احترام و اعتماد، شفافیت، پاسخگویی، عدم سواستفاده از موقعیت شغلی، تعهد و وفاداری به سازمان و به کارگیری مهارت وتخصص از اصول منشور اخلاقی و اداری تدوین شده از سوی وزیران کمسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک است.

اعضای کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دولت ایران که این سوگند نامه و منشور را تصویب کرده اند شامل وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کار و امور اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، تعاون، کشور، رفاه و تامین اجتماعی، معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور، رئیس سازمان تربیت بدنی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس مرکز امور زنان و خانواده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر